|
|
OTHER RESOURCES
|
|
|
|
|
|
|
BRITISH COUNCIL
|
|
|
|
|
|
APPS PARA APRENDER |
|
|
|
|
|
|
|
PÁGINAS WEB CON ACTIVIDADES |
|
|
|
|
|
|
|
LECTOESCRITURA |
|
BÁSICA_ CONCIENCIA FONOLÓGICA |
|
|
|
High Frequency words videos and activities_ (reallygreatreading) |
|
Sight words and phonemic awareness videos, flashcards and games (sightwords) |
|
Phonics pop game (ict games) |
|
Rhyme Time with Sesame Street game (pbskids) |
|
Partners in rhyme. Connecting game (Turtlediary) |
|
More phonemic awareness games and worksheets (Thereadingadvicehub) |
|
Alphabet match game (abcya) |
|
IG sounds game (starfall) |
|
Games and stories (literacy.concordia.ca) |
|
|
|
COMPRENSIÓN LECTORA |
|
|
|
Comprehension Quiz (thelearningapps) |
|
Reading exercises (agendaweb) |
|
Reading comprehension (liveworksheets) |
|
Reading comprehensions worksheets- to print- (k5learning) |
|
Reading comprehension tests and exercises (more difficult, different levels)- Englishmatic |
|
|
|
|
|
|
|
LECTURAS ONLINE |
|
|
|
Games and stories (literacy.concordia.ca) |
|
Story books (learningathome.storyweaver) |
|
Online books (openlibrary.org) |
|
Classic Children's books (Library of Congress) |
|
African books (Africanstorybook.org) |
|
English books (bloomlibrary.org) |
|
Books (bookdash.org) |
|
|
|
|
|
RECURSOS PARA EDUCACIÓN INFANTIL
|
|
|
|
Buenos consejos y enlaces para familias. Para realizar educación infantil en inglés desde casa (en inglés)
|
|
|
|
|
|
|
|
DICCIONARIOS |
|
|
|
Diccionario visual -> Visual Dictionary (Merriam-Webster) |
|
Diccionario visual interactivo -> English Interactive Picture Dictionary (languagetools) |
|
Diccionario en inglés, inglés-español (Cambridge) |
|
Diccionario en inglés (Oxford) |
|
Diccionario en inglés (Merriam-Webster) |
|
Diccionario de rimas, sinónimos, antónimos, etc. (rhymezone) |
|
Diccionario de "Collocations" -más avanzado (Oxford) |
|
Diccionario con pequeño vídeo en el que se dice cada palabra (Vocabulary.com)
Diccionario con foros, para búsquedas más difíciles (Wordreference)
|
|
|
|
OTROS RECURSOS |
|
|
|
|
|
___ |
|